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It is the only tool to make unit price setting
using artificial intelligence/machine leaning technology
from real time big data.

Is there such a problem?

  • can not fully grasp
    the situation
    of neighboring competing facilities

  • can not grasp
    the trend of foreigners
    visiting Japan

  • can not cover
    event information

  • individual pricing

  • It takes time
    to summarize
    various information

  • short of manpower
    to gather information

Four features

  • Collect and analyze
    accommodation market
    big data

  • Predict future accommodation market

  • Cumbersome information input unnecessary

  • Connected with
    site controller · PMS

Artificial intelligence changes room pricing

conventional rvenue management

Various tools to collect and pricing a lot of information (big data)
I have to use and confirm the service site ...

With Metro Engine ...

Not only room price setting ...

Supports every task of revenue manager

PMS・Installation result・Publication

Connection with hotel system (PMS)

By combining daily accommodation data with big data, artificial intelligence and machine learning, we will derive the appropriate room price.

  • Collaborated PMS・SC

    TL-リンカーン

    TL-リンカーン

    dynalution

    dynalution

    らく通

    らく通

    手間いらず

    手間いらず

    prevail

    prevail

    NEHOPS

    NEHOPS

    TAP

    TAP

    opera

    opera

    GLOVIA smart

    GLOVIA smart

    n@face

    n@face

    DK HOTs

    DK HOTs

    wical

    wical

  • Installation result

    東急ホテルズ

    東急ホテルズ

    HOTEL THE FLAG

    HOTEL THE FLAG

    ワールドリゾートオペレーション

    ワールドリゾートオペレーション

    ホテル関西

    ホテル関西

    東ビルエンタープライズ

    東ビルエンタープライズ

    ホテルモントレ

    ホテルモントレ

    ナイスインホテル市川東京ベイ

    ナイスインホテル市川東京ベイ

    ホテルウィングインターナショナル

    ホテルウィングインターナショナル

    ピアッツァホテル奈良

    ピアッツァホテル奈良

    センチュリオンホテルズ

    センチュリオンホテルズ

  • Publication

    レジャー産業

    レジャー産業

    HOTELIER

    HOTELIER

    日経BigData

    日経BigData

    週間東洋経済

    週間東洋経済

    西日本新聞

    西日本新聞

    賃貸住宅

    賃貸住宅

    日本経済新聞

    日本経済新聞

    テレビ東京

    テレビ東京

    事業構想

    事業構想

    ワールドビジネスサテライト

    ワールドビジネスサテライト

  • 2018.07.20

    セミナー登壇:<大阪>7月20日(金)株式会社オータパブリケーションズ主催のセミナーに登壇いたしました

    セミナー登壇
  • 2018.07.20

    メトロエンジン導入:株式会社東急ホテルズにて、メトロエンジン導入に関するプレスリリースが配信されました

    メトロエンジン導入
  • 2018.07.18

    セミナー登壇:<沖縄>7月18日(水)財団法人 宿泊施設活性化機構(JALF)主催の分科会に登壇いたしました

    セミナー登壇
  • 2018.07.13

    セミナー登壇:<東京>7月25日(水)株式会社オータパブリケーションズ主催のセミナーに登壇いたします

    セミナー登壇
  • ハイアットが「Hyatt Regency Milwaukee Hotel」(481室)を売却

  •  “ふみの日” 宮崎シーガイアのレタールーム

  • 進化型カプセルホテル「global cabin 横浜中華街」7月20日開業

Individual plan

  • 宿泊市場データの分析はこちら

    Research Plan

    We will provide big data gathered for calculating accommodation rates for the market research tool. Various data of accommodation facilities throughout Japan are available including ADR transition by hotel category, when · where · how many hotels are planned to be constructed.

  • 自社施設データの分析はこちら

    Basic Plan

    I would like to collect reviews of company's own information and compare reviews with competitors. We released so many voices that we wanted to know only event information to grasp the demand in the neighborhood.