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It is the only tool to make unit price setting
using artificial intelligence/machine leaning technology
from real time big data.

Is there such a problem?

  • can not fully grasp
    the situation
    of neighboring competing facilities

  • can not grasp
    the trend of foreigners
    visiting Japan

  • can not cover
    event information

  • individual pricing

  • It takes time
    to summarize
    various information

  • short of manpower
    to gather information

Four features

  • Collect and analyze
    accommodation market
    big data

  • Predict future accommodation market

  • Cumbersome information input unnecessary

  • Connected with
    site controller · PMS

Artificial intelligence changes room pricing

conventional revenue management

Various tools to collect and pricing a lot of information (big data)
I have to use and confirm the service site ...

With Metro Engine ...

Not only room price setting ...

Supports every task of revenue manager

PMS・Installation result・Publication

Connection with hotel system (PMS)

By combining daily accommodation data with big data, artificial intelligence and machine learning, we will derive the appropriate room price.

  • Collaborated PMS・SC

    TL-リンカーン

    TL-リンカーン

    らく通

    らく通

    手間いらず

    手間いらず

    prevail

    prevail

    NEHOPS

    NEHOPS

    TAP

    TAP

    opera

    opera

    GLOVIA smart

    GLOVIA smart

    n@face

    n@face

    DK HOTs

    DK HOTs

    wical

    wical

  • Installation result

    東急ホテルズ

    東急ホテルズ

    HOTEL THE FLAG

    HOTEL THE FLAG

    ホテル関西

    ホテル関西

    東ビルエンタープライズ

    東ビルエンタープライズ

    ホテルモントレ

    ホテルモントレ

    ナイスインホテル市川東京ベイ

    ナイスインホテル市川東京ベイ

    ホテルウィングインターナショナル

    ホテルウィングインターナショナル

    ピアッツァホテル奈良

    ピアッツァホテル奈良

  • Publication

    レジャー産業

    レジャー産業

    HOTELIER

    HOTELIER

    日経BigData

    日経BigData

    週間東洋経済

    週間東洋経済

    西日本新聞

    西日本新聞

    賃貸住宅

    賃貸住宅

    日本経済新聞

    日本経済新聞

    テレビ東京

    テレビ東京

    事業構想

    事業構想

    ワールドビジネスサテライト

    ワールドビジネスサテライト

  • 2019.11.29

    セミナー登壇:DATA CAMP 2019 TOKYOに弊社COOが登壇いたしました

    セミナー登壇
  • 2019.11.28

    メトロエンジン:推奨価格の詳細表示や予算統計の可視化機能を強化

    お知らせ
  • 2019.11.26

    ダイヤモンド:「ダイナミックプライシング 」に関する弊社COOのインタビューが掲載されました

    メディア掲載
  • 2019.11.25

    Forbes JAPAN:弊社が掲載されました

    メディア掲載
  • プリンスのStayWellがベトナム初進出、2ホテル同時開業

  • 霧島観光ホテルが露天風呂・南館客室を2020年2月改装開業

  • エボラブルアジアがエアトリに社名変更、商号とブランド名を同一に

Individual plan

  • 宿泊市場データの分析はこちら

    Research Plan

    We will provide big data gathered for calculating accommodation rates for the market research tool. Various data of accommodation facilities throughout Japan are available including ADR transition by hotel category, when · where · how many hotels are planned to be constructed.

  • 自社施設データの分析はこちら

    Basic Plan

    I would like to collect reviews of company's own information and compare reviews with competitors. We released so many voices that we wanted to know only event information to grasp the demand in the neighborhood.