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It is the only tool to make unit price setting
using artificial intelligence/machine leaning technology
from real time big data.

Is there such a problem?

  • can not fully grasp
    the situation
    of neighboring competing facilities

  • can not grasp
    the trend of foreigners
    visiting Japan

  • can not cover
    event information

  • individual pricing

  • It takes time
    to summarize
    various information

  • short of manpower
    to gather information

Four features

  • Collect and analyze
    accommodation market
    big data

  • Predict future accommodation market

  • Cumbersome information input unnecessary

  • Connected with
    site controller · PMS

Artificial intelligence changes room pricing

conventional revenue management

Various tools to collect and pricing a lot of information (big data)
I have to use and confirm the service site ...

With Metro Engine ...

Not only room price setting ...

Supports every task of revenue manager

PMS・Installation result・Publication

Connection with hotel system (PMS)

By combining daily accommodation data with big data, artificial intelligence and machine learning, we will derive the appropriate room price.

  • Collaborated PMS・SC

    TL-リンカーン

    TL-リンカーン

    dynalution

    dynalution

    らく通

    らく通

    手間いらず

    手間いらず

    prevail

    prevail

    NEHOPS

    NEHOPS

    TAP

    TAP

    opera

    opera

    GLOVIA smart

    GLOVIA smart

    n@face

    n@face

    DK HOTs

    DK HOTs

    wical

    wical

  • Installation result

    東急ホテルズ

    東急ホテルズ

    HOTEL THE FLAG

    HOTEL THE FLAG

    ホテル関西

    ホテル関西

    東ビルエンタープライズ

    東ビルエンタープライズ

    ホテルモントレ

    ホテルモントレ

    ナイスインホテル市川東京ベイ

    ナイスインホテル市川東京ベイ

    ホテルウィングインターナショナル

    ホテルウィングインターナショナル

    ピアッツァホテル奈良

    ピアッツァホテル奈良

  • Publication

    レジャー産業

    レジャー産業

    HOTELIER

    HOTELIER

    日経BigData

    日経BigData

    週間東洋経済

    週間東洋経済

    西日本新聞

    西日本新聞

    賃貸住宅

    賃貸住宅

    日本経済新聞

    日本経済新聞

    テレビ東京

    テレビ東京

    事業構想

    事業構想

    ワールドビジネスサテライト

    ワールドビジネスサテライト

  • 2019.05.21

    各種メディア:弊社の資金調達が掲載されました

    メディア掲載
  • 2019.05.21

    お知らせ:メトロエンジン株式会社は総額約3億円の資金調達を実施致しました

    お知らせ
  • 2019.05.20

    お知らせ:Google Hotel Ads活用セミナーを5月20日(月)都内で開催いたしました

    お知らせ
  • 2019.05.14

    日本経済新聞:Google Hotel Adsに特化した自社予約サイト「メトロブッキング」について掲載されました

    メディア掲載
  • JTB、2018年度 連結決算概要を発表

  • 「hotel azabu ten」2019年5月24日開業

  • 京急グループ11社がみなとみらい21地区・新本社ビルに移転

Individual plan

  • 宿泊市場データの分析はこちら

    Research Plan

    We will provide big data gathered for calculating accommodation rates for the market research tool. Various data of accommodation facilities throughout Japan are available including ADR transition by hotel category, when · where · how many hotels are planned to be constructed.

  • 自社施設データの分析はこちら

    Basic Plan

    I would like to collect reviews of company's own information and compare reviews with competitors. We released so many voices that we wanted to know only event information to grasp the demand in the neighborhood.